Β' ΓΥΜΝΑΣΊΟΥ


Το μάθημα της Τεχνολογίας διδάσκεται μία (1) ώρα την εβδομάδα και δεν προβλέπεται η διδασκαλία συγκεκριμένης ύλης. Κύριος στόχος για τους μαθητές είναι να μάθουν «να κάνουν τεχνολογία». Ο κάθε μαθητής μαθαίνει και μελετά σε έκταση και βάθος, με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο και σύμφωνα με τα δικά του ενδιαφέροντα. Στη δευτέρα τάξη του Γυμνασίου εφαρμόζεται η μέθοδος της Ομαδικής Εργασίας. Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες και κάθε ομάδα επιλέγει να μελετήσει και να κατασκευάσει ένα ομοίωμα μιας Επιχείρησης που επιλέγουν οι ομάδες αφού πρώτα έχει γίνει κατανομή ρόλων και αρμοδιοτήτων σε κάθε μαθητή. Εκτός από το ομοίωμα ( μακέτα)οι μαθητές ,αξιοποιώντας την μεγαλύτερη δυνατή πληροφόρηση, συντάσσουν μία ομαδική γραπτή εργασία και παρουσιάζουν σε προφορικές παρουσιάσεις τις πληροφορίες τους στην τάξη. Οι μαθητές με την μέθοδο αυτή δεν απομνημονεύουν συγκεκριμένες τεχνολογικές γνώσεις , που πολύ σύντομα ίσως να είναι ξεπερασμένες.

Ο τρόπος αυτός του μαθήματος επιδιώκει να εξοικειωθούν οι μαθητές με τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων, τις παραγωγικές διαδικασίες που ακολουθούν , τους συντελεστές που επηρεάζουν την ανάπτυξή τους και γενικά να αποκτήσουν μία αντίληψη - με την δική τους δραστηριότητα - για την επίδραση που έχουν στην κοινωνία και στην ποιότητα ζωής. Στην προσπάθειά τους αυτή μπορείτε και εσείς να συνεισφέρετε αν θέλετε - με την προϋπόθεση ότι εργάζεσθε σε επιχείρηση αντίστοιχη μ΄αυτές που θέλουν να μελετήσουν οι μαθητές - οργανώνοντας με την συνεργασία του σχολείου επίσκεψη στο χώρο της και εξασφαλίζοντας πληροφορίες και υλικό σχετικό με τις δραστηριότητες των ομάδων των μαθητών. Ο καθηγητής αναλαμβάνει ρόλο συμβουλευτικό στην επίλυση των διαφόρων προβλημάτων από τους μαθητές, με άλλα λόγια αναλαμβάνει το ρόλο του διαχειριστή της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Μειονέκτημα για το σχολείο μας είναι η μη ύπαρξη εργαστηρίου λόγω έλλειψης αιθουσών , που δημιουργεί δυσκολίες στο μάθημα κυρίως για την κατασκευή της μακέτας ,αλλά με κάποιους τρόπους βρίσκουμε λύσεις. Για την επίτευξη των στόχων του μαθήματος απαιτείται πλούσια συλλογή και επεξεργασία πληροφοριών κυρίως τεχνολογικού χαρακτήρα, με αποτέλεσμα η αξιοποίηση του σύγχρονου εργαλείου που είναι οι υπολογιστές και το παγκόσμιο δίκτυο internet να είναι απαραίτητη. Βέβαια και στο σχολικό περιβάλλον γίνεται προσπάθεια για να υποστηριχθεί ή όλη προσπάθεια των παιδιών. Επίσης τα υλικά κατασκευής για την δημιουργία του ομαδικού έργου είναι μία δαπάνη που καλύπτεται από εσάς. Για να μειωθεί αυτό το επιπλέον κόστος προτρέπουμε τα παιδιά να χρησιμοποιούν «άχρηστα» υλικά ή παλαιά αντικείμενα και φυσικά ζητάμε την συνδρομή σας αλλά κυρίως την κατανόησή σας για την ιδιαιτερότητα αυτή.

Σχολικό βιβλίο - «τετράδιο μαθητή» - πηγές πληροφόρησης.

Αρκεί μία μικρή ανάγνωση του σχολικού βιβλίου για να επιβεβαιώσουμε ότι είναι ένα βοηθητικό «εργαλείο», με σκοπό να υποστηρίξει τις δραστηριότητες που αναλαμβάνει ο κάθε μαθητής.

Οι δραστηριότητες των μαθητών για να είναι συγκεντρωμένες και ταξινομημένες χρησιμοποιούμε στο μάθημα ένα μικρό ντοσιεδάκι - το ίδιο το περσινό -με διαφανές εξώφυλλο μέσα στο οποίο τοποθετούμε περίπου 15 διαφάνειες με περιθώριο , που αντικαθιστά τα γνωστά τετράδια. Εκεί ο μαθητής τοποθετεί όλο το γραπτό υλικό που συγκεντρώνει για να προετοιμάσει και παρουσιάσει τις εργασίες του. Ένας τακτικός έλεγχος από την πλευρά σας, σε ορισμένες περιπτώσεις θα αποδειχθεί χρήσιμος. Άλλωστε αποτελεί και τον «καθρέπτη» των προσπαθειών του.

Κώστας Μυλωνάς - Καθηγητής Τεχνολογίας
Διατηρούνται όλα τα δικαιώματα 2018
Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε